Strawberry On Top Of Cupcake SweetTreats™ Cursors kitcheninpink: Ispanaklı Pasta

31 Mart 2014 Pazartesi

Ispanaklı Pasta




   Birgün bana ıspanağı severek yiyeceksin, hatta pastasını yapacaksın deseler hayatta inanmazdım. Galiba bütün nazımız, kaprisimiz annemize babamıza imiş. Bekarken bütün burun kıvırdığım yemekleri severek yemeğe başladım. Ispanaklı pasta; sebzeden kek olur mu? sorusunun en büyük kanıtı. Yerken içinde ıspanak olduğuna inanamadım. Tarif güvenerek her bir tarifini gönül rahatlığıyla yaptığım mutfak sırları nilay hanımdan.

   Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
2 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı haşlanmış ve rondoda çekilmiş ıspanak

  Kreması için:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt

  Yapılışı:

    Yumurta ve şeker, şeker eriyip krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Sıvı yağ, un, kabartma tozu ve vanilin eklenip biraz daha çırpılır. En son içine rondoda çekilen ıspanak eklenip, tel çırpıcı yardımıyla karıştırılır. Margarin ile yağlanmış kabınıza karışım dökülür. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık olarak 30-35 dk pişirilir. Kürdan yardımıyla kontrol ederek fırından alabilirsiniz. Ben kelepçeli kalıp kullandım. Sizde pratiklik açısından kelepçeli kullanabilirsiniz. Kullandığınız kalıp ne kadar büyük olursa pastanızın katları az olacaktır. Pastanızın kremasını hazırlayıp soğuyan kekinizi bıçak yardımıyla katlara ayırıp, araları ve üstünü kremayla doldurup servise hazır hale getirebilirsiniz. 

  Afiyet Olsun.. 




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder