Strawberry On Top Of Cupcake SweetTreats™ Cursors kitcheninpink: Kabak Tatlısı

12 Ocak 2014 Pazar

Kabak Tatlısı




   Kabak tatlısıyla tanışmamız çok eskilere dayanmaz aslında. Birgün eski şirketimde bir hafta boyunca evden uzaklaşıp seyahatlere gittiğim zamanlar bodrum rutundayken arkadaşlarım yemekten sonra kabak tatlısına saldırıp bana da şaşkın şaşkın nasıl böyle bir tatlıdan kendini mahrum bırakıyorsun diye bir dünya laf ettiler, yine de yemedim. Aslında sevmemek değil ağzıma sürmemiştim, tadını bile bilmiyordum. Neyse bodrumdan çıktım Aydın, Balıkesir, ardından Çanakkale yapacakken baktım yol boyu kilometre başı kabak satıcısı!. Bu böyle olmaz dedim hemen karpuz alır gibi kabağı tıklatıp bagaja attım :) hafta sonu eve döner dönmez anneme bir güzel kabak tatlısını yaptırdım. Gerçekten ben bu lezzetten mahrum kalmışım. Evlendikten sonra kendi başıma yaptığım ilk kabak tatlım budur. Dünyanın en kolay tatlısı kendisidir :)


Malzemeler  :

1 kg. kabak
5-6 su bardağı şeker
1 su bardağı çekilmiş ceviz
Kaymak ya da dondurma

Yapılışı   :

   Kabaklar bir gece önceden istenilen büyüklükte dilimlenir. Geniş bir tencere içerisine kabaklar dizilir. Üzerine şeker serpilir ve sulanması için beklemeye bırakılır. Ertesi gün, sulanan kabaklar kendi suyuyla beraber kısık ateşte karıştırmadan, yaklaşık olarak bir saat, hafif şerbeti koyulaşana kadar pişirilir. Kesinlikle kabağın suyu çekmesi beklenmez. Bir çatal yardımıyla kabakların pişip-pişmedikleri kontrol edilerek, ateşten alınır. Soğuduktan sonra, servis tabaklarına alınıp, kaymak ve cevizle süslenip servis yapılır.

   Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder