Strawberry On Top Of Cupcake SweetTreats™ Cursors kitcheninpink: Pesto Sos

5 Ocak 2014 Pazar

Pesto Sos



   En çok sevdiğim makarna soslarından biri olan pesto sosu genelde hazır alırdım. Bahçedeki fesleğenler mis gibi kokularıyla gözüme ışıl ışıl görününce, aklıma neden kendi pesto sosumu yapmıyorum dedim. Hemen internetin de yardımı ile ilk pesto sosumu yaptım. İyi ki de yapmışım ;)

   Malzemeler  :

1 demet taze fesleğen yaprağı
1 su bardağı zeytinyağı
2 diş sarımsak
50 gr. çam fıstığı
25 gr. ceviz içi
50 gr. parmesan peyniri
1 fiske tuz
1 fiske karabiber

   Yapılışı   :

   Fesleğenleri yıkayıp, havlu peçete yardımı ile kurutun. Çam fıstıklarını ve cevizi küçük bir tavaya koyup, kısık ateşte rengi değişene kadar kavurun. Parmesan peynirini rendeleyip, sarımsakları soyun. Bir blender içine sırasıyla zeytinyağı, sarımsak, fesleğen, kavrulmuş fıstık-cevizler, parmesan peyniri, tuz ve karabiberi ekleyip, tüm malzemeler sos kıvamına gelene kadar çalıştırın. Cam bir kavanoz içerine alıp, bir hafta içerisinde tüketmeye özen gösterin.
   
Tabii ki pesto sosunu dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Izgara çeşitleri, pizza vs. Ben makarna için kullanırken biraz kremayı hafif tıkırdattıktan sonra pesto sosumu ekleyip haşlanan makarnayı üzerine ilave ediyorum. 

   Afiyet olsun.. 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder